sequoia en kings canyon nat. park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu sequoia en kings canyon nat. park - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

sequoia en kings canyon nat. park

Door: louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

21 April 2016 | Verenigde Staten, Fresno

Van uit San Diego rechtstreek doorgereden naar Bakersfield. We hebben Los Angeles maar over geslagen, dat is zo druk. Bakersfield ligt dicht bij de ingang van bovengenoemde parken. De weg tussen Bakersfield en sequoia park wordt gekenmerkt door in het begin Ja knikkers , er wordt daar op flinke schal olie uit de grond gehaald. Verder op niets anders dan sinasappelbomen, vol met deze heerlijke vruchten. Telkens grote trucks ingehaald die vol waren gestort met deze oranje jongens. Ook bij een kraampje langs de weg gestopt en een zak met onze oranje vrienden gekocht voor 3 $. niemand te zien maar wel een sleuf waar je de dollars in kon stoppen. Ook worden hier advokado's verbouwd, ook daarvan een zak meegenomen voor 2 $. Op de kamer 's-avonds de sinaasappels uitgeperst en oh wat zijn ze lekker zoet, wat wel opviel dat de hele streek al heel lang onder grote droogte lijdt, waardoor er hectaren vol met oude bomen gerooid zijn. Na de stop bij een van de kraampjes het sequoia park ingereden alwaar de sneeuw nog op de toppen aanwezig was en niet alleen op de top. Wederom onder de indruk van de enormiteit van deze reuzen. Het zijn ze langst levende natuurlijke organismen op onze aarde , sommige zijn meer dan 2000 jaar oud en hebben alles overleefd. Zoals bv de branden die hier 2 jaar gelden gewoed hebben. Na dit 1e park rijd je automatisch Kings Canyon park in waar ook nog een groot aantal van deze reuzen staan. daarna op ons gemak doorgereden naar Fresno, Vandaar gaan we morgen naar Yosemite park . Maar daarover later meer.
Wij vinden jullie reacties erg leuk, zo houden we toch nog contact met on thuis ront.

• 21 April 2016 - 08:59

John Kimmel:

Hoi Globetrotters,
    Lekker gezond bezig met die sinaasappels.
    Fijn dat alles goed gaat en blijf genieten.
    Groetjes Dimphe en John

• 21 April 2016 - 12:57

Ruud:

Van morgen ook nog even een sinaasappeltje gescoord van Van Hooydonk, ietsje droog maar wel lekker! Overigens € 2.50 de 6 Louis!!
    Wat een herkenning..de Ja-knikkers, Bakersfiefd- Fresno en dan die bomen, overweldigend. Maar als jij ervoor gaat poseren Louis, vallen ze toch weer in het niet...ouwe reus!
    Geniet lekker,

Ruud

• 21 April 2016 - 15:32

Theo Jonkergouw:

Dat thuisfront is inclusief Engeland waar nog steeds links gereden wordt, Louis !

Dit reisverslag vooral roept oude herinneringen op ( 2004 ) toen Henny en ik zo'n zelfde tour maakten. Wat die sequoia bomen betreft,: Dankzij het feit dat er regelmatig branden zijn verspreiden die bomen hun schors maar slechts tot op enkele meters hoogte. Die bomen zelf verbranden niet. En ik geloof, als ik mij goed herinner, dat dankzij die branden en het verliezen van de schors, het voortbestaan ervan gewaarborgd wordt. Zoals gezegd het feine ervan herinner ik me niet precies maar het is zeker de moeite waard wanneer je weer thuis bent het eens na te gaan.

De foto die het meeste indruk op mij maakte was van die sequoia met die drie rijstroken. Dat geeft het kolossale ervan op een indrukwekkende manier goed aan. Ongelooflijk gewoon.

Hier in Engeland ( hm, hm ) tracht de lente door te breken maar al met al is het totnutoe " lauwloene " op z'n zachts gezegd.

Blijf maar lekker daar en geniet.

Theo