Wahls en killer whales - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Wahls en killer whales - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Wahls en killer whales

Door: louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

23 April 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Gisteren , vrijdag, rond 11.00 uur aangekomen in Monterey, met de bedoeling om 's-middags nog op walvis jacht te gaan. Helaas waren alle middag afvaarten geschrapt vanwege de slechte voorruit zichten.
We toen de 17 mile route gedaan, omdat we zo vroeg nog niet op de kamer konden,.Deze route voert langs de kust o.a voorbij de lonly Cypres. een eenzame boom op een rotspunt in zee. Tevens kom je op deze route langs het bekende Pebble Beach. Ook daar den stop gemaakt. Af en toe regende het al een beetje.
Net binnen in ons motel brak de hel goed los.. Een kwartier lang regende het meer dan de onze pijpenstelen. En zoals ik al eerder melde meer dan een 1/2 mtr sneeuw in de verderop gelegen Siera.
Omdat we hoorden dat de middag afvaarten niet door gingen , geprobeerd om via online kaarten te bestellen voor de afvaart van 10.00 uwur. Maar ook hier Full
Maar eigenwijs als ik ben , toch maar de volgende ochtend naar de rederij gereden en wat bleek , er waren nog kaarten volop.????? Weer geluk ????
Kaarten aangeschaft en om 9.30 uur aan boord.

Nog maar net buiten gaans al een school van ongeveer 12 Orka's gespot, met daar tussen een vis walvis, deze springen niet zo spectaculair a
ls de bult, maar toch indrukwekkend om ze zo dicht bij te zien.
Na een tijd verder gevaren van de kust af en een grote school dolfijnen tegen gekomen die een tijjd met de boot mee zwommen .
De deinig zo ver de oceaan op was behoorlijk heftig.En de periode dat de boot stil lag was echt niet prettig.

Philomeen was va het begin af aan al een beetje misselijk, ik probeerde haar op te vrolijken , maar tot een uitbarsting kwam het gelukkig niet, MAAR WEl BIJ MIJ !!!!! Alle orange jus van die ochtend kwam er in golven uit, die ik gelukkig in de specials zakken kon opvangen , BAH BAH.
Gelukkig waren wij , de lage landers, niet de enige aan boor met deze verschijnselen.
Na 2 1/2 uur terug in de haven van Monterey. Even tot rust komen .
Daarna de kleine 180 km naar San Francisco rustig afgelegd alwaar we om 16.00 uur aankwamen.