Vervolg rondreis - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Vervolg rondreis - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Vervolg rondreis

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

15 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Dinsdag 12 en woensdag 13 september.
Na uitgecheckt te hebben uit ons Four Queens hotel in Fremontstreet LV. over de strip naar het zuiden gereden ( dashcam aan) om vandaar door te rijden naar Laughlin, een stadje aan de Colorado rivier op de grens van Nevada en Arizona. In dit stadje staan tevens een behoorlijk aantal flinke casino/hotels waarin veelal gepensioneerden hun gokje wagen.
Vroeg in de middag in ons hotel Colorado Bell , dit is gebouwd met een voorfront van een mississipie boot , en gelijk een kamer toegewezen gekregen, deze bleek nogal ver naar achter te liggen. Eenmaal gevonden ging ik even snel terug naar de auto om nog wat op te halen, althans dat dacht ik , dit hotel heeft zoveel gangen dat ik totaal verdwaald was en ik niet alleen minstens vier andere stellen waren ook de weg kwijt. Uiteindelijk toch nog de kamer gevonden alwaar philomeen behoorlijk ongerust geworden was ( zo ie er vandoor zijn) haha. Uiteraard heb ik het hier niet bij laten zitten en onmiddelijk daarna om een andere kamer gevraagd en toegewzen gekregen, vlak bij de receptie , vlak bij de uitgang en vlakbij de auto. Eind goed al goed. Na ' s- avonds van nogmaals van een buffet gebruikt gemaakt te hebben en het laatste nieuws van de ramp in de caraiben en Florida bekeken te hebben lekker ons bed in gedoken , want de hitte had ons gesloopt, het was vanmiddag 110 gr F = 43 gr C. ( en bij jullie ??). De woensdag in de ochtend de rivier over gestoken op weg naar Oatman, een dorpje in de heuvels aan de oude route 66. Dit staat bekend om zijn loslopende ezels ( burrows) . Dit zijn de afstammelingen van de ezels die gebruik werden in de goudmijnen , toen die tot 1924 nog vollop in bedrijf waren. We hebben daar wat leuke foto's en film gemaakt . Hier waren ook weer vollop Harley rijders te bewonderen , meestal in een flinke groep . We zijn daarna doorgereden over een berg van 1100 mtr met diversen haarspeldbochten naar Kingman, ook aan de route 66. Deze route heeft in o.a. in New Mexico Arizona en California aan behoorlijk wat mensen een belegd boterham bezorgd. Na een koffie , wifi en facetime met het thuisfront bij Mc D. rustig op weg terug naar de Colorado rivier , naar ons hotel alwaar we elders nog eens van ons voorlopig laatste buffet gebruik gemaakt hebben. Tot zover .

• 15 September 2017 - 12:51

Toos Verhelpen:

Wat een belevenis allemaal. Lachen trouwens dat je de weg kwijt was. Ik zag het al voor me. Hier was het op 13 september amper 15 graden hier .vorig jaar was dit 33 graden. Waarom ik dit zo goed weet is omdat dat mijn verjaardag was. Ja weer een jaar ouder Ons petekind komt vandaag terug die landen op Düsseldorf om 13.00 uur.. verder nog een gezellig en voorspoedig voortgang van jullie reis. Gr. Guus en Toos