Verder naar het oosten - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Verder naar het oosten - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Verder naar het oosten

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

16 September 2017 | Verenigde Staten, Gallup

Donderdag 14 en vrijdag 15 september
Vanuit Laughlin in de ochtend vertrokken naar Flagstaff.
In de verte aan de horizon zagen we een zone met bewolking ! So wat ? Hoe dichter we er bij kwamen des te donkerder werden de wolken, tevens klommen we ongemerkt naar een hoogte van 2500 mrt. Aan de voet van SAN Francesco peak, een berg van 3850 mrt hoogte. Voor Flagstaff kwamen we het dorpje Williams nog tegen . Een geliefde uitvalsbasis voor een bezoek aan de zuid rim van de Grand Canyon, tevens ligt ook dit plaatsje weer aan die beroemde route 66. Net toen we Williams binnen reden begon het te regenen, steeds harder met op het laatst een flinke hagelbui. 15 min later was alles over en scheen de zon weer, ik zag op FB dat ten noorden van ons bij de Grand Canyon en hoger de wereld zelfs wit was geworden van de hagel. Daarna doorgereden naar Flagstaff , alwaar we de oude binnenstad nog bezocht hebben. , een etentje gebruikt bij Denny's en daarna terug naar ons motel.
Op naar de volgende dag.
Na een bescheiden ontbijt in het motel vertrokken verder naar het oosten richting Gallup. Na ongeveer een uur rijden de I40 interstate afgeslagen naar de meteor crater . Dit is een krater in de grond van een gigantische meteoor die 50.000 jaar geleden hier is ingeslagen.de krater is 210 mrt diep en 1200 mrt in het rond. Op de rand van de krater is een informatie centrum gebouwd alwaar je een prachtig uitzicht hebt op de krater.
Daarna doorgereden naar volgende bezoekpunt , het petrified forrest. Hier zijn bomen aan de oppervlakte gekomen die miljoenen jaren geleden hier gegroeid hebben en bedolven zijn onder grond. Door de grote druk van lagen die de jaren daarop er boven zijn gekomen , zijn deze versteend en later weer aan de oppervlakte gekomen als versteende bomen, die een fantastisch kleuren gamma hebben.
In dit park de American Beautifull pas aangeschaft, waarmee je toegang hebt tot alle nationale parken in de USA.
Rond half vier in Gallup ( new Mexico ) aangekomen, alwaar in het oude centrum net een optocht bezig was met leerlingen van alle scholen en sportverenigingen. Deze gooiden snoep naar de vele toeschouwers langs de kant van de weg. Wat ons opviel was de grote aanwezigheid van winkels die Navajo sieraden verkochten bijna allemaal met turkoise erin verwerkt.
Niets gekocht , door naar Walmart om de voorraad water aan te vullen en daarna naar ons motel alwaar we op de kamer eens zelf wat klaar gemaakt hebben. Tot later

• 18 September 2017 - 22:45

Ruud:

luister naar de tekst van het nummer Route '66 van de Stones..bijna alle plaatsen hebben jullie nu bezocht!
    Flagstaff Arizona, don't forget Winnona, dus daar moeten jullie nog naartoe!
    Ik kijk uit naar dat verslag!!!