Op naar het NW - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Op naar het NW - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Op naar het NW

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

20 September 2017 | Verenigde Staten, Kanab

Maandag en dinsdag 19 en 20 september.
Vanuit het lieflijk sradje Durango , wat tevens ook een wintersport
Plaats is en waar we een heel fijn motel haddenop maandag vertrokken richting Moab, Utah. Via Cortez daar naar toe gereden. In Moab aangekomen gelijk doorgereden naar Arches nat.park. Het was al weer een tijd geleden dat we hier geweest waren. Overal in het park was men bezig om extra parkeerplaatsen aan te leggen omdat , vooral in de zomermaanden de drukte steeds groter werd. En niet alleen dan, wij bemerkten het nu ook , zoveel meer toeristen , ook de meesten uit de USA zelf, met campers de een al groter dan de ander. Een mooie rit door het park gemaakt en plekken gezien die we nog niet eerder bezocht hadden. Daarna doorgereden naar Green river een dorp 45 ml verderop, alwaar ik een tijd geleden al 2 nachten geboekt had i.v.m. de als maar stijgende prijzen. Aangekomen kregen we de 1e afknapper op onze rondreis. Wat een rommel rondom het motel . We vonden beide dar 1 nacht genoeg zou zijn en zijn de andere ochtend vertrokken, wat wel heel aardig was , we kregen een refund , geld terug. Door dit gedoe hebben we Goblin valley en/of Canyonlands moeten laten schieten. We zijn die ochtend doorgereden naar Panquitch, vlak bij Brice , al waar we morgen , woensdag , weer een bezoek aan brengen. In de ochtend is het daar op zijn mooist.
De weg naar Bryce leide door een ander national park nl. Capitol reef, bekend om zijn steenformatief , oude fruit boomgaarden en de petrogliefen , die de oudste bewoners hebben achter gelaten op de rotsen .y
Overigens , de drukte is ook hier in de motels merkbaar, alwaar we vorig jaar eind april 55 € betaalden , vroeg hetzelfde motel nu 135 € ex tax. Na nog 4 motels geprobeerd te hebben ( no vacany ) hadden we toch nog leuk onderkomen gevonden in het dorp alwaar we heerlijk van het najaarszonnetje genoten hebben en daarna in een babequerestaurant lekker gegeten.
Leuk van degene die reageren, dat vindsen wij heel plezierig.