De Grand Canyon , north rim - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu De Grand Canyon , north rim - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

De Grand Canyon , north rim

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

22 September 2017 | Verenigde Staten, Kanab

Donderdag 21 sept. Vanuit ons hotel van oude filmhelden, vertrokken naar de north rim van de grand canyon, een rit van bijna 2 uur , waarna je een groot stuk van dezelfde weg weer terug moet rijden. Aangekomen bij het bezoekers centrum een eerste blik geworpen op de Canyon vanaf de noordzijde. Wel even iets anders hoor. Alleen al het aantal bezoekers bedraag nog geen 10 % van het aantal dat de zuidkant aandoet. Vanuit de Lodge heb je een mooie blik op de Canyon. We hadden de pech dat er een harde wind stond ( 7) waardoor de 11 gr c nog kouder aanvoelde , ja je zit hier tenslotte op 2800 mtr hoogte. Zelf ben ik naar Angels point gelopen over een smal pad met af en toe aan beide zijden de diepte. Ook zelfs voor mij was dit een opgaaf , want dit pad gaat up en down met af en toe een helling/afdaling van 23 %.
Op het vieuw point had je wel een heel mooi zicht op de canyon.
Na van een bakje koffie genoten te hebben zijn we nog naar een ander uitkijkpunt gegaan , nl , imperial point. Hier begint eigenlijk de canyon in het oosten. Maar ook hier waaide je uit je jas , bij een strak blauwe lucht.
Daarna terug via een groot deel van de heenweg tot aan Fredona, daarna linksaf richting St George alwaar we 2 nachten blijven. Op de terugweg hebben we 3 keer een hert gezien, dat de weg overstak. Gelukkig had ik op dat moment niet zo'n grote snelheid.
Tevens kunnen we zien dat de temperatuur in de nachten dicht tegen het vriespunt aankomen, want de Indian Summer is hier al ingetreden, de loofbomen kleuren hier al geel en rood , hetgeen een fantastisch gezicht is.
Aangekomen in ons motel werderom weer via tripadvisor naar een mexicaans restaurant gezocht en weer zo'n pima tent gevonden.
Wat haal Trump in zijn hoofd , met zijn idee om de mexiacanen het land uit te zetten, dan gaat de hele natie failliet, geen eten meer, de kamers in de hotels worden niet meer schoongemaakt , de producten op het land verrotten omdat ze niet geoogst worden en zo kan ik nog doorgaan.
Tot zover , morgen naar Zion NP.

• 22 September 2017 - 09:00

Anita Puijman:

Mooie beschrijvingen van jullie rondreis! Geniet ervan! Groetjes, ook van Fred!