Yosemite National park - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Yosemite National park - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Yosemite National park

Door: louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

23 April 2016 | Verenigde Staten, Merced

Vanochtend vanuit Fresno vertrokken naar Ysemite nat park. Het blikt dat de organisatie NPS, National Park Service , dit jaar 100 jaar bestaat. Daarom heeft men een aantal dagen i 2016 de parken in de gehel US gratis open gesteld voor het publiek. Juist deze week van 17 t/m 24 april is zo ' n periode.Wat hebben we toch geluk, ik wou dat dat meer gebeurde.
In het park aangekomen , allereerst naar boven gereden , naar Galcier Point.Het punt waar je het mooiste uitzicht hebt over de bekendste plekken. Juist afgelopen maandag is deze route open gegaan en heeft men alle gevallen sneeuw van de afgelopen wk ter naar de kant geschoven . Nu dat konden we wel zien ook.Soms reden we dolr een muur van sneeuw aan beide zijden van de weg..
Boven aangekomen zagen we een veelvoud van watervallen de kale rotsen afstorten.Later las ik in een plaatselijke krant dat de hoeveelheid water per minuut wat er naar beneden kwam , de laatste 5 jaar niet zo groot is geweest. Ook hier hebben we dus weer geluk. Nadat we dit op video en foto hadden vastgelegd , zijn we rustig naar beneden gereden richting dorp.
aangekomen in het Vilage, bleek het nieuws van de krachtige watervallen zijn ronde al gedaan te hebben.Wat een drukte en dat op donderdag.
Maar wij zouden ons niet zijn als ook hier ons het geluk toelacht. Juist op het mooiste plekje kwam een parkeerplaats vrij op het moment dat wij er langs reden , bedankt mijnheer .Aldaar de bekende Ysemite Falls bekeken en op de gevoelige plaat vast gelegd voor het nageslacht ????
Daarna een rustige rit naar ons volgende motel in Merced, Vandaar uit vertrekken we morgen vrjdag naar de kust , Mongerey om te proberen whales te spotten.
na schrift: op vrijdag mddag aangekomen in Monterey , daar kregen we onze eerste regenbui in 2 weken. Maar we hoorden dat er in Yosimite, van gisteren, zoveel regen was gevallen dat er gevaar was voor overstroming. De boeren zullen overigens wel blij geweest zijn, omdat het daar al tijden gort droog is geweest

• 23 April 2016 - 13:38

Theo Jonkergouw:

Hallo Louis en Phelomeen,

Opnieuw heb ik genoten van je verslag, Louis. Jullie zien heel wat en steeds weer anders want het is opmerkelijk dat die Nationale Parken allemaal verschillend zijn en hun eigen identiteit weergeven. Vooral Yosemite Park is daar een goed voorbeeld van. Met die watervallen er bij hebben jullie het wel goed getroffen. De fotos geven een goed beeld. Bedankt en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.
    Voor nu: Greetings en een goed vervolg van jullie interessante reis. Theo