De Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu De Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

De Grand Canyon

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

02 Mei 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Onze 2e dag in Page ( zaterdag j.l.) hebben we benut om even tot rust te komen van alle indrukken en reisafstanden die we e afgelopen dagen gehad hebben. Doordat het in de ochtend regende hebben we rustig aan gedaan en wat boodschappen gedaan bij de super aan de overkant van ons motel.
Toen het in de middag wat optrok , hebben we de dam bezocht die men in de Colorado gebouwd heeft Het bleek nl. dat toen men de Hoover dam gebouwd had in de dertiger jaren van de vorige eeuw, dat er zoveel sediment in het meer achter bleef dat dit over vele jaren problemen zou op leveren voor de diepte van het gevormde meer en dit dicht zou slibben.
Door de bouw van de Dam bij Page ontstond Lake Powel, een gigantisch meer , dat in staat zo moeten zijn al het sediment dat de Colorado mee voerde voor vele jaren te bergen.

Daarna een aantal mile zuidwaarts gereden waar de Colorado redelijk dicht langs de highway loopt ( zo'n 1,5 km) ALs je de moeite neemt ( en dat heb ik gedaan natuurlijk) kun je de rivier zien die daar een bocht maakt in de vorm van een hoefijzer. Niet verwonderlijk dat men dit : de Horseshoe bend , noemt.
Als je aan de rand staat , ( er is geen enkele afrastering) kijk je ruim 900 mtr de diepte in , waar de Colorado rivier rustig de bocht neemt.

Zondag ochtend om 8.00 uur vertrokken naar het zuiden, naar de Grand Canyon. Onderweg nog steeds enkele regen buitjes.
Bij de ingang van het Nattionale Park aangekomen begon het te sneeuwen !!!!
Bij de eerste vieuw points sneeuwde het aardig door , maar wonder boven wonder kon je de Canyon toch redelijk goed zien liggen.

Hoe verder we westelijk reden hoe mee klaarde het op, om uiteindelijk bij de Canyon Village de zon te voorschijn kwam , waardoor we alle mooie plekken toch nog goed konden vast leggen.

Na bijna alle uitkijk punten bezocht te hebben verder gereden naar ons voorlaatste motel in Flagstaff. Deze stad in Arizona ligt op 2300 mtr hoogte en wordt aan de noord kant begrenst door een berg keten waarvan de hoogste berg de San Francisco Piek , heet.

War we beslist niet meer verwacht hadden , gebeurde toch, vlak voor Flagstaff had het de afgelopen nacht en ochtend nog volop gesneeuwd.

Dit moet wel de laatste sneeuw zijn, want morgen rijden we naar het ons zeer bekende LA VEGAS , alwaar we de laatste 4 nachten van onze rondreis verblijven. ( verwachting voor de komende dagen aldaar 28 -29 -32 en 31 gr. Celcius !!!

Over onze escapades aldaar later meer.

Ook nu weer, allen die gereageerd hebben bedankt en we weten dat vele ons verslag ook volgen .

• 02 Mei 2016 - 08:43

Ruud:

Ondanks het mindere weer verwacht ik van jou nog wel even een foto bij zo'n vervallen pompstation op Route '66!!!

• 02 Mei 2016 - 11:51

Theo Jonkergouw:

Hallo Louis en Philomeen,

Het is maar goed dat jullie zulke goedgemutste optimistische mensen zijn anders zou het niet aan te raden geweest zijn om aan de rand van de Horseshoe Bend, zonder afrastering, te staan met 900 mtr diepte voor je neus. Bijna niet voor te stellen maar ik weet hoe gigantsch die Grand Canyon is. Het zal voor jullie straks een hele overgang zijn wanneer jullie weer terug vliegen naar dat holle - vlakke - land, - niet voor niets Holland geheten. De fotos geven weer heel goed de indrukwekkende natuur aan en jullie staan er buitengewoon goed op !
    Ik zal wel via de nieuwsberichten horen hoe jullie de bank van Las Vegas hebben laten springen. Good Luck ermee. Nogmaals opnieuw mijn dank voor leuke en informatieve berichtgeving. Tot de volgende keer.
    Greetings, Theo

• 02 Mei 2016 - 22:35

Anouk:

Leuk om te lezen waar jullie allemaal heengaan en hoe ontzettend veel jullie daar zien en beleven. Voor nu rest me te zeggen: good luck in Vegas!!!