Albuquerque en Santa Fe - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Albuquerque en Santa Fe - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Albuquerque en Santa Fe

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

18 September 2017 | Verenigde Staten, Durango

Zaterdag 16 en zondag 17 september
Nog steeds in Gallup NM. De ochtend besteed aan de wekelijkse flea market , net buiten de stad. Daar staat de plaatselijke bevolking, net als in Frankrijk op de vide greniers , achter kraampjes hun spullen te verkopen , inderdaad van alles wat. Van auto banden tot Spaanse pepers en van geroosterde mais tot zelfgemaakte frisdrank.
Hij was redelijk groot en aangezien we tamelijk vroeg waren was het nog niet zo druk en konden we overal makkelijk bijkomen. Na een kleine 2 uur toch maar de auto in op naar Albuquerque. Aldaar aangekomen bij ons hotel Days Inn , bleken de kamers nog niet klaar !!. Onderweg had ik gehoord dat er die zaterdag in de stad een Fair gehouden werd, dus bij de receptie gevraagd waar dat was en hop daar gingen we weer , adres in de Tom Tom en rijden maar. Maar owee ! Met nog 3 mile te gaan kwamen we in een file , die veroorzaakt werd door bezoekers aan de fair.
Dit was dus niet te doen. Dan maar doorgereden naar Old Town. Leuk , leek op old town van SAN Diego, maar jammer genoeg na veel zoeken geen parkeerplaats kunnen vinden, dan maar door naar het restaurant gedeelte van de stad. Maar daar het zelfde liedje , geen parkeer mogelijkheid. Dan maar terug naar ons motel. Ingecheckt koffers op orde gezet en naar de overzijde gelopen alwaar een maaltijd gebruikt hebben. Moe en een beetje voldaan het bedje in.
De zondag al vroeg op want dit zou de langste rit worden. Allereerst naar de hoofdstad van New Mexico, Santa Fe. Zo'n 50 Miles verderop. Daar aangekomen bleek dit echt wel de moeite waard. Wat een fijne en rustige stad was dit, zo gemoedelijk en gastvrij . We boften weer , want op diverse plaatsen waren fairs bezig , waar plaatselijke kunstenaars hun waren aan de man probeerden te brengen.
Santa Fe is trouwens de hoogst gelegen hoofdstad van alle usa staten . Ruim 1700 mrt.
Daarna doorgereden naar Durango in Colorado. Ruim 200 Miles.
Onderweg een paar koffiestops gemaakt en rond 15.30 aldaar aankomen bij ons motel Days End. Een van de betere die we tot nu toe gehad hebben en met een snelle WiFi verbinding , hetgeen tegenwoordig voor iedere reiziger een must is.
Ook in Durango was een fair bezig ( zondag) van personen die zich kunstenaar noemen en prijzen durven te vragen die niet van deze tijd zijn. We hebben dan ook geen enkele keer iets zien verkopen. Later nog bij de pizza hut wat gegeten en naar ons keurig motel terug gegaan alwaar ik dit verslag weer wereldkundig maak .
Tot de volgende keer.

• 18 September 2017 - 19:12

Kleijn Rene:

Louis,
    Alweer een mooi verslag, het lijkt of ik zelf deze reis meemaak. Groetjes van ons