zion nat.park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu zion nat.park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

zion nat.park

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

23 September 2017 | Verenigde Staten, Hurricane

Vrijdag 22 sept.
Zoals in ons vorig verslag vermeld, vandaag de dag van een van de hoogte punten: ZION nat.park.vanuit ons motel in st George utah, om 9.00 uur vertrokken, want ik had gelezen dat je voor 10.00 uur er meost zijn i.v.m. Parkeer problemen. Na zo'n drie kwartier aangekomen in Springstone, een stadje aan het begin van Zion. We vonden gelijk een parkeerplaats , naast de halte van de shutlebus. Na nog geen 2 minuten kwam de gartis bus al aangereden. Deze stopt op nog 8 andere plaatsen , voordat het de ingang van het park bereikt. Bij de ingang aan gekomen , een bruggetje over naar de offieciele ingang , alwaar je , of een kaartje moet kopen voor 30 $ of je de pas , american beautifull, moet laten zien. Deze pas hadden wij al bij ons 1e park voor 80$ aangeschaft , met deze pas heb je , per voertuig, een jaar lang gratis toegang tot alle nationale parken van de USA.
Net voorbij het visitors centre , staan de shuttle bussen te wachten om je verder het park in te brengen, want in het seizoen mogen personen wagen bepaalde punten in het park niet in. We zijn doorgereden naar het verste punt en daar uitgestapt. Vol bewondering hebben we van deze prachtige natuur genoten. Foto's en film gemaakt , die ik thuis allemaal weer ga verwerken.
Daarna bijna bij alle 8 andere stops uitgestapt om de prachtige omgeving te bekijken. Uiteindelijk weer bij het begin punt aangekomen, overgestapt op de andere bus om daarna met de eigen wagen terug naar ons motel te gaan.
Al met al wederom een hoogtepunt van onze rondreis. Tot zo ver.

• 23 September 2017 - 07:42

Hans:

Hoi vakantiegangers. Zo te lezen genieten jullie volop en heb je nog best mooi weer af en toe n dikke jas aan maar dat wist je vooral het verslag rondom durango heb ik met extra interesse gelezen want in die buurt zijn Rian en ik ook geweest al was t n stuk korter dan jullie doen eigenlijk is 4 weken nog te kort Je zult wel veel voordeel hebben dat je de reis zo goed hebt voor bereid NU kun je ook genieten en hoef je minder te regelen iets wat je trouwens erg goed kunt waarschijnlijk ben je al over de helft maar ik zou niet aan aftellen doen geniet met volle teugen groeten Hans

• 23 September 2017 - 20:05

Ria Kielman:

Prachtig daar, zijn wij ook geweest. Mooie reis hoor, jullie zien ontzettend veel !
    Nog hele leuke dagen daar, goede reis, geniet ze !