aankomst in las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu aankomst in las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

aankomst in las vegas

Door: louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

14 April 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Goeden dag allemaal, dit is ons 1e verslag van het begin van onze rondreis door het zuid westen van de USA. Na een uiterst comfortabele rit naar Schiphol door Theo uitgevoerd ruim op tijd voor de vlucht naar Londen HTR. Via de aankomst op Terminal 5 met een transfer met de bus naar T3 ( wat een immens groot vliegveld is dit ) ook hier dik op tijd en op Londense tijd van 12.30 uur de lucht in voor een vlucht van net geen 10 uur rechtstreeks naar Las Vegas. Dit is wel even wennen, temeer daar de been ruimte de minste was van alle vorige vluchten. Het verbaasde ons dat deze 747 bijna helemaal vol zat . Las Vegas wordt blijkbaar steeds aantrekkelijker . vorig jaar 45 Miljoen bezoekers.
Maar toen ! wat wij nog niet meegemaakt hadden hier in LV was de grens controle. In zo'n 747 zitten toch al snel 300 passagiers en die komen allemaal tegelijk samen met nog een aantal mensen van 1 of 2 andere vliegtuigen tegelijk bij de controle, maar dat hebben ze hier keurig opgelost, alle loketten , zo'n 25 waren open en binnen 20 minuten waren door de grenscontrole en douane. Op naar de koffers ophalen. Die van Philomeen was er zo , maar die van mij pas een kleine 20 minuten later als een van de laatste. dat had als resultaat dat we bij de bus naar de centrale plaats voor de autohuur ook als laatste in de rij konden aansluiten. na 3 bussen te hebben moeten laten voor gaan, eindelijk naar de autoverhuur maatschappij . Daar aangekomen waren we uiteraard ook de laatste in de rij voor de auto huur. Al de personen achter de balie proberen alle huurders die al ruim van te voren hun auto on line hebben gehuurd alsnog wat extra's aan te smeren , daardoor neemt de tij d dat iemand is afgehandeld al snel 15 minuten p.p in. Maar ik ben zeer rustig gebleven, het is toch vakantie en wat voor een. we konden op de TV , die aan stond bij de auto verhuurder beelden zien van de hevigste regenval sinds 100 jaar die Las Vegas e.o. gisteren ( zaterdag) getroffen had. 4 mensen zijn er gered worden uit het kolkende water.
Eindelijk , 3 uur nadat we geland waren, konden we onze auto uit zoeken. Een bijna splinter nieuwe Hyundai. Op weg naar ons hotel , de Golden Nugget in het oude gedeelte van LV, was er bijna niets meer te zien van de hevige regenval van de vorige dag. Het inchecken in het hotel ging lekker vlot en met een 10 $ billet tussen het paspoort was een upgade van de kamer ook snel geregeld. Koffers weg gezet op naar ons 1e buffet sinds 2 jaar geleden hier in LV. Om 23.00 uur zijn we gaan slapen , we zijn dan al ruim een etmaal op.
omstreeks 5 uur in de nacht klaar wakker, het is dan 1 uur in de middag Nederlandse tijd, rustig maar opgestaan , de koffers geordend naar ieder zijn eigen spullen ( door philomeen) en om 7.00 uur naar het ontbijt buffet. in de lop van de ochtend al wat inkopen gedaan bij de Walmart, zoals een flinke koelbox , messen vorken , borden ets , voor oa. de picknicks onder weg de komende 27 dagen. in de middag een gratis T shirt opgehaald , verdiend met punten via MYVEGAS, bij Palace station en daarna doorgereden naar het uiterste westen van LV , naar Red Rock station Hotel alwaar we ook een voucher hadden gescoord voor 2 buffet voor 1., ook weer via My Vegas. Daarna nog wat over Fremontstreet gewandeld en hier en daar wat speelkasten leeg gehaald ( hahaha) en om 23.00 ons bedje opgezocht, want dat voel je toch , die 9 uur tijd verschil . Tot zover ons verslag van de eerste dagen hier in Vegas. Het weer is vandaag , dinsdag 12 april , weer zoals we het gewend zijn , stralend zonnig en 27 gr. .