Bryce en Antelope Canyon Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Bryce en Antelope Canyon Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Bryce en Antelope Canyon Page

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

30 April 2016 | Verenigde Staten, Page

Op dondedag vertrokken richting Panguitch, een dorpje vlakbij Bryce Canyon. Dit was wel de langste rit van de hele reis en ook de eentonigste, soms wel een uur lang kwamen we geen auto tegen. Philomeen vond dat dan ook niet erg leuk. Tegen een uur of 4 in de middag aangekomen bij ons motel. Onderweg regelmatig al een bui gehad.
Tegen de tijd dat we een restaurant opzochten begon het te sneeuwen . We zitten dan ook op 2300 mtr hoogte. Na het eten door de sneeuw terug naar ons motel.
De hele verdere avond bleef het doorsneeuwen, gelukkig bleef het niet liggen op de weg. In de ochtend bleek de wereld om ons heen wit te zijn.
Na het ontbijt gelijk naar Bryce Canyon gegaan, naar Sunrise point, de naam zegt het al , het punt waar de zon in de ochtend tegend de hoodo's aanschijnt , en de zon ? hij scheen.

Bryce Canyon hadden we reeds meerdere keren bezocht , maar niet onder deze omstandigheden. Ook dit keer weer GEWELDIG.

Daarna doorgereden naar Page in Arizona. Bij aankomst daar hadden we een uur tijd verschil te pakken, in ons voordeel.

Juist op tijd in ons motel, gelukkig konden we al om 12.00 uur inchecken. Direckt nadat we koffers hadden uitgeladen, doorgereden naar Upper Antelope Canyon.

Dit is een bovengrondse Canyon met nauwe doorgangen, waardoor het zonlicht vanaf boven de kloof in schijnt. gelukkig konden we met de tour van 13.00 uur mee.

Zeer indrukwekkend , met een navajo gids er bij die heel veel van camera's wist. Ze vertellen je welke instelling je moet hanteren , waar je moet gaan staan voor de beste foto enz.
Dit hele gebied rondom Page is Navajo land. Dit is hun Native Ground.

De tour duurde zo'n anderhalf uur , waarna we later in de middag tegen over motel bij een Fantisch Mexicaans restaurant onze avond maaltijd gebruikt hebben.

Morgen ondernemen we nog een paar ander dingen, maar daar over meer in ons volgend verslag

• 30 April 2016 - 22:40

Theo Jonkergouw:

Hallo Louis en Philomeen,

Een heel leuk verslag en bijzondere fotos. Als Philomeen weer terug is in Nederland en in haar autotje
    ( Heeft zij die nog ? ) op de drukke Nederlandse wegen rijdt dan zal zij met weemoed terug denken aan die langste rit waarbij jullie een uur lang geen andere auto tegen kwamen. Zoals ik al eerder schreef geloof ik dat dit jullie beste tour in Amerika ooit is. De verslaggeving is geweldig, Louis. Ik geniet er van. Ik kijk al weer uit naar je volgende relaas. Bedankt. Theo