tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu tucson - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

tucson

Door: louisn

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

17 April 2016 | Verenigde Staten, Tucson

vandaag zaterdag 17-4 . de dag goed besteed. Allereerst naar het dicht bij ons hotel gelegen Saguaro nat.park west, gegaan. Wat een geweldig gezicht. Duizenden grote en kleine cacti van alle soorten, maar het meest in aantal zijn de de saguaro's . Die meters hoog boven de rest uitsteken.
In dit park allereerst door gereden naar het visitors centre. Waar we een mooie film gezien hebben over het park en waar de indianen die hier gewoond hebben eeuwen geleden een hechte band mee hadden en hebben.
Zij eten nl nog steeds de vruchten van deze giganten. Ook zien zij in de vormen van de planten hun voorouders terug. Er is wat voor te zeggen , bij sommige lijken ze inderdaad op een man met open armen.
Na ons bezoek aan het centre, getankt 1.89 $ voor 1 gln = ruim 3.1/2 ltr.
Dat is pas lekker. Daarna doorgereden naar Tombstone ten zuid oosten van Tucson. dit is het plaatsje van de OK Coral , waar Wyat Earp een aantal outlaws neerschoot. Dit wordt dagelijks meerdere malen ten tonele gevoerd. Wij hadden dit elders al eens gezien en hebben dit maar over geslagen. na ons bezoek aan dit oude mijn/cowboy dorp , terug naar Tucson , op naar de Walmart, alwaar we etenswaar hebben ingeslagen voor onderweg te picknicken . Want om o.a dagelijks je te buiten te gaan bij een van de Dennies, wendies, piza huts of een van de vele andere ketens, zien we niet zo zitten. Morgen zondag op naar de kust , naar San Diego, alwaar ik vanochtend al een leuk motel besproken heb aan de baai van SD.

• 17 April 2016 - 07:58

Anouk:

Lekker genieten!!!! En dat doen jullie volop zo te zien,
    Liefs v ons Anouk Annemiek en high-five van Sammie

• 17 April 2016 - 09:44

Maaike En Teus:

Fijn te horen hoe goed jullie het hebben. Wij kijken wel uit naar mooi weer hier. Geniet maar lekker..Doei !!

• 17 April 2016 - 14:17

Theo Jonkergouw:

Hallo Louis en Philomeen,

Hardstikke goed verslag van jullie bootreis en de Colorado River en nu van Tucson met daarbij mooie en leuke fotos. Al met al geeft het een goed idee van jullie zeer interessante reis. Bedankt en tot de volgende keer. Theo