San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: louis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

26 April 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Na ons avontuur bij de orka's, zijn we dus doorgereden naar San Francisco.
Op de zondag morgen met de BART, dit is de metro tussen de voorsteden en San Francisco, naar station Embarcadero gegaan. Dit is Vlakbij pier no.1
Daar 2 fietsen gehuurd en op naar de Golden Gate brug. Die zie je zo liggen , maar dat valt dus vies tegen . Wind tegen , langs de kant van de weg , terwijl de auto's langs je razen, welliswaar met voldoende ruimte. Hoe dichter we bij pier 39 kwamen hoe drukker het werd. Pier 39 is nl. een top atractie van Fishermans warf. Omdat wij dit al 2 keer eerder gezien hadden , zijn we gewoon door gereden richting brug. Onderweg bij een rijdend foodhouse, nog een echte kop koffie genomen en weer door. Om naar de brug te komen moet je wel een hoogte verschil overwinnen van ruim 80 mtr. Gelukkig hebben de huur fietsen 18 versnellingen en konden we op de kleinste redelijk omhoog komen. Toen er een spitsing aan kwam, waar je moest kiezen tussen de oost of west zijde van de brug, heb ik de oost kant gekozen, omdat je vandaar uit het mooiste uitzicht hebt op de baai en de stad. Eenmaal boven bleek dat deze zijde op zondag uitsluitend bestemd was voor voetgangers !!! #$×₩¥. Eigenlijk hadden we terug naar halverwege moeten gaan en de west zijde moeten nemen, maar we besloten de brug dan maar te voet te nemen. Het was wel een eind.
Maar het laatste stukje hebben we toch maar gefietst.
Daarna een fijne afdaling naar Sausolito, een plaatsje recht tegenover SF.
Vandaar met de pont terug naar het begin punt. Het mooie hiervan is , je vaart vlak langs de beroemde oude gevangenis Alcatras.
Weer bij het begin punt aangekomen , toch nog maar Fishermans Warf gegaan om aldaar een broodje Clamchowder, een uitgehold broodje gevuld met krabsoep, te eten . Maar niet om te pochen ,de soep die ik zelf klaar maak, eens per jaar voor een geselecteerd gezelschap , smaakt echt beter.
Daarna in rap tempo met wind in de rug terug naar de verhuurder en onze fietsen weer afgegeven. Het was me het dagje wel.

De maandag eerst wat ontbijt inkopen gedaan en daarna met de auto San Francisco in. Ik had me voor genomen om de steilste en meest bochtige weg te nemen , nl. Lombard street. Geweldig .Verder de dag langs meerdere bezienswaardigheden gereden en tegen de avond weer terug in ons motel in Oakland, aan de overzijde van de baai.
Vandaar uit vertrekken we dinsdag naar het oosten richting Sacramento om in Reno te overnachten.



  • 26 April 2016 - 08:01

    Anouk:

    Wat doen jullie veel gave dingen zeg!!!
    Geniet ervan!!!

  • 26 April 2016 - 12:04

    Lineke:

    Hoi wereldreizigers,
    Wat gezellig dat jullie ons zo op de hoogte houden,
    van jullie fantastitische reis.Bedankt daarvoor.
    Volgens mij heb je geen weggooi camera bij je Louis.

  • 26 April 2016 - 20:49

    Hans En Jopie:

    Hoi, leuk om iedere avond jullie belevenissen te lezen. Nog heel veel fun daar.

    Groetjes,
    Hans en Jopie

  • 27 April 2016 - 10:54

    Theo Jonkergouwt:

    Hallo Louis en Philomeen,

    Hier ben ik dan weer. Ik kan jullie tempo bijna niet bijhouden. Ik krijg de indruk dat dit jullie beste vacantie in Amerika is. Ik heb het geloof ik al eerder gezegd: Blijf nog maar even weg want hier ( Engeland ) en in Nederland heeft de winter weer zijn intrede gedaan. Nu overdrijf ik een beetje maar het spreekwoord:
    " Aprilletje zoet brengt ook wel eens een witte hoed " is dit jaar weer van toepassing. Maar het zal vandaag, Koningsdag, de pret niet drukken denk ik zo. Op het T.V. nieuws gisteravond was het grappig om de verbazing op de gezichten van kampeerders te zien die 's morgens hun tent uitkwamen en een witte wereld om zich heen zagen. De meesten waren echter niet van plan om op te stappen. En dit is dan een beetje nieuws hier vandaan. Dat van jullie is veel interessanter ! en ik blijf er naar uit kijken. Bedankt zover, Theo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis & philomeen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 38601

Voorgaande reizen:

06 September 2017 - 03 Oktober 2017

USA reis september 2017

10 April 2016 - 07 Mei 2016

April 2016 reis naar het westen van de USA

Landen bezocht: