Het weekend in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu Het weekend in Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Louis & philomeen Gabreels - WaarBenJij.nu

Het weekend in Las Vegas

Door: .ouis

Blijf op de hoogte en volg Louis & philomeen

11 September 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 8 en zaterdag 9 september.
Deze ochtend al om 6.00 uur wakker, nog even wennen aan de 9 uur tijdsverschil dat we hier hebben. Donkere wolken trekken aan ons hotel voorbij, wij kijken uit op het zuiden , vandaag komen ze aan zetten. Gelukkig gaan de meeste van de buien aan beide zijden van down town voorbij.
Deze hebben we besteed aan het rond kijken in oud Las Vegas, daar waar het allemaal begonnen is.
Je kunt zien dat ook hier de economie aantrekt, overal is men bezig met bouwen en/of verbouwen, ook aan het wegen net wordt druk gewerkt, met behoorlijke files tot gevolg. In de middag een aantal Ross winkels in de buiten wijken bezocht , dat is het fijne als je een auto tot je beschikking hebt.
Na een buffet in de avond gebruikt te hebben ,op tijd het bed opgezocht ,in onze pas gerenoveerde kamer van ons Four Queens hotel.
De zaterdag met de auto naar de grote shopping melk, tegenover het Venetian hotel. In deze mail zitten een kleine 200 winkels, waaronder die van Apple. Ik had thuis al wat prijzen vergeleken van de iPad. Nu blijkt , oa. Door de gunstige dollar koers , dat het nogal wat scheelt. Dus hopla , er maar een nieuwe aangeschaft, tenslotte is de oude ook al weer ruim 5 jaar oud en niet meer voorruit te branden. Na de melk verlaten te hebben door het luxueuze hotel van Wynn gelopen , dit is altijd een lust voor het oog. Foto’s komen spoedig, als we een snelle verbinding hebben.
Ook deze avond nog een keer omstreeks 23.00 naar bed , om op zondag geheel geaclimatiseerd te starten. Tot zover de vrijdag en zaterdag.

Zondag 10 september. Na een ontbijt/brunch , zijn we op pad gegaan naar het noorden van las Vegas. Nu zie je pas hoe uitgestrekt deze stad van 2 miljoen inwoners is. Ons doel was het Aliante Casino, dat in het uiterste noorden van LV ligt. Bijna een halfuur rijden. Ondertussen heeft de meteorologische dienst de flash flood waarschuwing voor vandaag ingetrokken , klopt wel want we rijden onder een strak blauwe lucht. Ik had mijn Tom Tom ingesteld op de kortste weg , dat hebben we geweten , we werden door een paar mindere buurten gestuurd , die ik in de avond niet graag gereden zou hebben . Maar hoe meer noordelijk des te meer knapte de buurt op om uiteindelijk door hele sjieke buurten te rijden , tot we uiteindelijk bij dit tamelijk groot hotel aan kwamen.
Ongelooflijk , hoe , zo ver buiten het centrum en de strip, druk het hier was. Vooral de 2 aparte delen , die van de bingo/keno en die van de sportsbeds waren uitermate goed bezet. Na een rondje gemaakt te hebben , terug de auto in, die de hele tijd in de volle zon had gestaan maar , zoals de meeste auto’s hier, heeft de onze uiteraard ook airco, daarna , nu via de snelste weg , terug richting downtone, waar we logeren in hotel Four Queens. Onderweg trek gekregen in een bak koffie en waar kun je die hier al niet kopen, o.a bij Mc Donalds. 2 grote koffie , voor senioren ? , vroeg ze. Ik moest $ 1.28 afrekenen. Daarna verder gegaan, onderweg kwamen we onverwacht nog een Cassino tegen no. Santa fe, toevallig ook de naam van het plaatsje, waar we volgende week, op onze rondreis , langs komen en ook aandoen. Over groot gesproken, wat is dit immens. Na hier en daar wat dollars kwijt en terug gekregen te hebben , hebben we aan het eind van de middag gebruik gemaakt van het diner buffet. Dit was een van de betere , die ze hier in LV hebben, buiten die op de strip natuurlijk , maar die zijn aanmerkelijk prijziger. Tegen 18.30 uur terug in ons hotel , alwaar ik dit verslag geschreven heb. Vanavond nog even de fremontstreet op en dan morgen de rest van de inkopen doen die we nodig hebben voor de rondreis die we dinsdag beginnen. Tot zover vandaag.

• 12 September 2017 - 10:19

John:

Hoi philomeen en Louis,
    Met wat ik nu lees genieten jullie met volle teugen.
    Ga zo door.
    Groetjes Dimphe en John

• 12 September 2017 - 16:59

Betty Braaksma:

Ha globetrotters Louis en Philomeen,
    Jullie krijgen er geen genoeg van ! Heel veel plezier en een hele goede reis.
    groeten, Betty

• 12 September 2017 - 18:12

Ria Walbroek:

Fijne reis Philomeen en Louis! Dat wordt vast weer genieten!